1. BESTILLING

På www.DueSignori.dk kan du kun bestille varer via vores hjemmeside. Hvis du har forespørgsler til varer som ikke er på siden er du altid mere end velkommen til at kontakte os pr. telefon eller mail.

Oplysninger om tekniske data og specifikationer fra producenten eller fra sælgers hjemmeside er kun vejledende. Køber har selv ansvaret for udvælgelsen af ydelsen og for opnåelse af det ønskede resultat med købet.

Alle priser på websitet er i danske kr. og ekskl. 25% moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser, og er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: Valutaændringer, force majeure, afgiftsændringer.

En juridisk bindende aftale mellem dig og webshoppen er først indgået, når du modtager en ordrebekræftelse eller faktura pr. e-mail. Indtil du modtager en ordrebekræftelse eller faktura, er webshoppen berettiget til at annullere din ordre helt eller delvist, fx som følge af pris- og tekstfejl eller udsolgte varer, og hvis det sker, vil du naturligvis blive underrettet herom pr. e-mail. Når du har afgivet en ordre på webshoppen, vil du automatisk modtage en e-mail, hvoraf det fremgår, hvilke varer du har bestilt. Denne e-mail er alene en elektronisk kvittering for, at vi har modtaget din ordre, og der er ikke på dette tidspunkt indgået en juridisk bindende aftale mellem dig og webshoppen.

Når du handler med www.DueSignori.dk indgås aftaler på følgende sprog: Dansk

Prisændringer

Vi forbeholder os ret til at ændre priser uden forudgående varsel, f.eks. ved større ændringer i valutakurserne. Lagerførte produkter leveres altid til en bekræftet pris, og hvis prisen på et lagerført produkt ændrer sig mellem ordre og levering, gælder den i ordrebekræftelsen oplyste pris. For produkter, der ikke er på lager ved bestilling, gælder den ordrebekræftede pris med forbehold for prisregulering fra leverandøren eller andre forhold undtagen DueSignori A/S kontrol. Efter eventuel justering skal en ny pris godkendes af kunden, ellers vil ordren blive annulleret.

Vi forbeholder os ret til at annullere aftaler, hvis der har været en fejl, og det burde stå klart for dig, at der er tale om en fejl.

Bestillingsoversigten er en kopi af din indkøbskurv og ikke vores accept eller bekræftelse af ordren. Der er ikke indgået en bindende købsaftale med DueSignori A/S, før du har modtaget en ordrebekræftelse eller en faktura fra DueSignori A/S.

2. BETALING

På www.DueSignori.dk kan der betales med:

Dankort/ Visa (Intet gebyr)
Mastercard (Intet gebyr)
Forudbetaling – Via Bankoverførsel – Vær i den forbindelse opmærksom på, at du ved denne betalingsform ikke er dækket af indsigelsesordningen.

Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Betaler du ikke til tiden, vil der blive pålagt et gebyr på kr. 39,-. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr. Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress. Læs mere her: www.viabill.com/kredit

Betales med betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af at dit kort bliver misbrugt i en internet-butik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200,- kr. når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun betalingsudbyderen, der kan læse dem. Hverken DueSignori A/S eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra DueSignori A/S. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

3. FRAGT

Vi leverer med GLS og ved store forsendelser benytter vi en fragtmand.

Leveringerne følger pågældende transportørs forretningsbetingelser. Modtager du en pakke der er tydeligt beskadiget, skal du helst nægte modtagelse af forsendelsen eller på fragtbrevet notere "modtaget med forbehold" for senere at lave kontrol og optælling af indholdet". Har du taget imod forsendelsen og opdager en skade bedes du kontakte DueSignori A/S med det samme og anmelde skaden. Det er altid en god idé at tage nogle billeder af hele forsendelsen, af fragtbrevet derpå samt af eventuelle skader. Vi hjælper meget gerne i disse sager, så send gerne alt dokumentation til os og vi vil gå videre med sagen.

Hvis forsendelsen ikke afhentes inden henliggefristen fra transportøren, vil forsendelsen blive returneret til DueSignori A/S.

Den betalte fragtpris for returnering, hvis nogen, fratrækkes det beløb du vil få refunderet.

Fragtpriser

Fragtprisen udregnes efter hvilke varer der i kurven; såsom vægt, volumen og antal linjer i kurven. Fragtprisen for et samlet køb ligger normalt mellem fri-fragt og 75kr. Fragtprisen for køb af et enkelt produkt kan altid ses direkte på produktet, købes der flere varer, vises beløbet allerede ved checkout.

OBS! Ved forsendelser uden omdeling, hvor der ikke er plads til flere pakker på det valgte sted, leverer transportøren til nærmeste der har plads.

4. FORTRYDELSESRET

Bemærk - fortrydelsesret er ikke gældende ved erhvervskøb.

Du har i forbrugerkøb altid 14 dages fortrydelsesret når du handler på www.DueSignori.dk.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på salg@DueSignori.dk eller ved telefonisk kontakt, alternativt kan standardfortrydelsesformularen benyttes. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare, til den dag den sendes eller leveres retur.

Vi tilbyder udover den lovpligtige fortrydelsesret også 90 dages returret på uåbnede produkter købt som forbrugerkøb (af privat person), dvs. hvis produktet har en forsegling må denne ikke være brudt og hvis produktet har en udløbsdato må denne ikke være overskredet.

Vi skal venligst bede om at varen sendes retur senest 14 dage efter meddelelse om købet fortrydes.

Returforsendelse

Når fortrydelsesretten udnyttes skal du selv stå for omkostningerne for at levere varen retur, fx returfragten. Enkelte varetyper kan ikke returneres med normal transportør, det kan for eks. være storformatprintere eller lignende produkter tungere end 30kg. DueSignori A/S kan i så fald kontaktes for brug af en af vores samarbejdspartnere for eks. en fragtmand eller speciel transport for returnering af varen. Denne fragt omkostning vil dog blive modregnet varens værdi ved refundering af beløbet til kunden og forventes højst at beløbe sig til kr. 1.200,- Hvis du har købt flere varer på én ordre og kun fortryder en del af dit køb, tilbagebetaler vi ikke leveringsomkostningerne.

Bemærk du er ansvarlig for varens levering samt forsvarlig indpakning.

Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes hvis vores online RMA formular er udfyldt og vedlagt returforsendelsen af varen samt anden relevant information som eksempelvis kopi af faktura eller ordrebekræftelse, registrerings- og kontonummer eller evt. kopi af forudgående korrespondance mv.

Varens stand, når du sender den tilbage. Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Denne værdi fastsættes som et skøn af DueSignori A/S.

I tilfælde af værdiforringelse fratrækkes dette beløbet som refunderes. Værdiforringelse vurderes hvis varen kommer retur i en brugt og forværret stand, således den ikke kan gensælges som ny. DueSignori A/S vil på baggrund af dette vurderer værdiforringelsen og vende retur til dig før beløbet refunderes.

Varens stand og produkttyper

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. Varen skal være uden skader, uden tegn på slid, uden ridser samt i rengjort og pæn stand, hvis du vil være sikker på at få alle dine penge igen. Vær derfor omhyggelig når du pakker varen ud, undlad at fjern beskyttende folie/plast mm og forsigtig så du ikke får lavet ridser eller mærker. Produktet skal gerne se ud som du selv vil forvente at en fabriksny vare ser ud – Kort sagt som da du modtog den. Ved køb af produkter i produktgrupper hvor emballagen udgør en væsentlig del af produktets nyværdi, er den intakte originale emballage altid en væsentlig del af varens værdi.

Varen kan sendes retur til:
DueSignori A/S, Tinvej 7, 4100 Ringsted

Emballering og ansvar for returforsendelse

Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling.
DueSignori A/S opfordrer til grundig emballering ved indsendelse, da det er afsenders ansvar.

Det er nemlig på kundens risiko at varen kommer sikkert retur til DueSignori.

Du kan også fortryde ved at nægte at modtage varen fra transportøren, vi kræver dog at det meddeles os, ellers vil det forlænge behandlingstiden. Bemærk venligst at fortrudt køb ved at nægte at tage imod forsendelsen, der hæfter du stadig for vores omkostning i fragt for at få den retur. Fragtomkostningen afhænger af produkttypen, varens vægt og dimensioner, men typisk på ca. 50kr på små pakker, men på fx store varer kan det være helt op til 400,- + evt. Ø-tillæg.

Du kan også aflevere varen personligt på vores adresse, se åbningstider mv. i menuen på www.DueSignori.dk under Kundecenter og Pick-up-Point.

Du kan også returnere varen til os med udfyldt standardfortrydelsesformular samt kopi af fakturaen og oplysning om bank konto nummer og bank registrerings nummer.

Refundering af beløb

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os tilbage.
I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købet. Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Som udgangspunkt refunderes beløbet til samme betalingskort, som købet er foretaget med, er dette ikke muligt kan der refunderes til din bank konto.
Det er derfor vigtigt at vi får oplyst din banks registrerings- og konto nummer.

6. REKLAMATIONSRET

Når du som forbruger handler på www.DueSignori.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Reklamationsretten kan dog være begrænset af produktets naturlige levetid. Dette betyder at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Dette betinger selvfølgelig at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden uhensigtsmæssig brug.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. En mangel er en fejl, der har været til stede på leveringstidspunktet - typisk fabrikations- og/eller materialefejl. Skulle varen, mod forventning, gå i stykker under reklamationsperioden og være dækket af reklamationsretten, repareres eller ombyttes defekte varer på vort eller producentens værksted vederlagsfrit. Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, ellers kan sagens behandlingstid blive forlænget.

7. Anvendelse af reklamationsretten

Der skal reklameres inden rimelig tid efter du har opdaget manglen. Hvis der reklameres indenfor 2 måneder vil reklamationen altid være indenfor rimelig tid.

For hurtigst mulig ekspeditionstid anbefaler vi at du opretter en returanmodning på vores hjemmeside: https://www.DueSignori.dk/rma

Her vil du blive guidet igennem om producenten af produktet har en direkte support, som du har mulighed for at benytte og dermed spare en del tid og DueSignori som mellemled. Hvis producenten henviser til ekstern support eller service center, står de typisk også for transporten. Ofte hentes eller ombyttes varen på din adresse.

Vi opfordrer til at du afgiver erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af behandlingstiden grundet bred fejlsøgning.

Hvis du ikke kan identificere hvilken del, der er mangelfuld, kan vi afvise reklamationen, da du skal medvirke i rimeligt omfang til at vi kan håndtere reklamationen.

DueSignori A/S kan ikke gøres ansvarlig for tab af kundens data, med mindre det følger direkte af dansk lovgivning. DueSignori A/S opfordrer derfor kunden til at tage kopi / backup af samtlige data. I det omfang DueSignori A/S måtte være ansvarlig, er ansvaret begrænset til det direkte produkt tab og omfatter således ikke indirekte tab såsom tabt arbejdsfortjeneste, transportomkostninger og lignende, med mindre andet følger af dansk rets ufravigelige regler.

Hvis du ønsker at indsende dit produkt til DueSignori beder vi dig venligst oprette en RMA anmodning på forhånd, omend dette dog ikke er et krav. Dette gøres på vores forhandlerside under Reklamation & Retur og vil minimere tiden for behandlingen af din reklamation.

Det defekte produkt skal herefter indsendes til vores adresse:
DueSignori A/S, Tinvej 7, 4100 Ringsted.

Når du returnerer varen, bedes du angive afsender på forsendelsen samt evt. udstedt RMA nummer (returnummer). Alternativt vedlægges kopi af fakturaen med årsag til returneringen.

Bemærk - vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende modtagerbetalte forsendelser.

Husk altid at sende varen tilbage i forsvarlig emballage (helst den originale), og vi opfordrer til du får en kvittering fra transportøren så du kan følge pakken frem til os – samtidig giver dette normalt også forsikring på indholdet hvis dette skulle gå tabt eller blive beskadiget.
Når din reklamationssag er godkendt af os, og accepteret som et privatkøb, sender vi dig en returlabel via email du kan bruge til at sende varen retur uden omkostninger. Vent venligst på denne før du sender varen til os. Bemærk venligst at ved benyttelse af fortrydelsesretten samt vores udvidede 90 dages returret, skal du selv afholde fragtomkostningen. Vi tilbyder billig fragtmulighed som købes på vores forhandlerside.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af varen, når reklamationen er berettiget. Vi anbefaler dog at du kontakter os eller opretter en RMA sag, således at vi kan sende dig en returfragtseddel på forhånd.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller som modtages uden forsvarlig emballage, vil blive om-emballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til DueSignori A/S' udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Oplysning om klagemuligheder

Hvis du vil klage over dit køb af en vare eller tjenesteydelse eller behandlingen af sin sag bedes dette gøres skriftligt til DueSignori A/S på email adressen kontakt@DueSignori.dk, med udførlig beskrivelse af det hændte samt ønsket handling, alternativt via anbefalet brev til vores adresse:
DueSignori A/S, Tinvej 7, 4100 Ringsted.

På denne måde vil din henvendelse blive behandlet af en leder og du vil få svar retur hurtigst muligt - vær dog opmærksom på at sagen vil blive undersøgt grundigt før du får svar, så der kan godt gå et par dage før svar modtages. Kan der ikke opnås acceptabel løsning direkte med os i DueSignori, kan der indgives klage til en af følgende;

En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan viderebringes til
Nævnenes Hus
Att: Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg

Der klages direkte på deres klageportal på www.naevneneshus.dk

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her: http://ec.europa.eu/odr/ Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse: salg@DueSignori.dk.

8. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Salgsbetingelser for erhvervsdrivende betegnes om handelskøb og følger ’Bekendtgørelse af lov om køb’. Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende.
Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato, med undtagelse af forbrugsvare såsom batterier, toner- og blækpatroner ol., hvor der kun ydes 3 måneders reklamationsret med mindre producenten yder længere tid.
Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode. Ved reklamationer står køber selv for udgifterne til returnering af varen til DueSignori eller producentens værksted. DueSignori A/S vurderer om produktet ombyttes, repareres eller krediteres.

Produkter med defekter repareres om muligt DueSignori A/S forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt. Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen. Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 8,7% pr. påbegyndt måned.

9. Dine personlige oplysninger

For at du kan indgå en aftale med os via websitet skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: . navn . adresse . telefonnummer . email-adresse . (CVR nr. for erhvervsdrivende)

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger kun med det formål at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos DueSignori A/S og opbevares i 5 år (5 år pga. krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes. Når der indsamles personoplysninger via vores web-site, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger der indsamles og hvorfor. Den dataansvarlige er: Direktøren for DueSignori A/S. Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysningerne afgivet til www.DueSignori.dk videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, bort set fra fragtselskabet som modtager relevante oplysninger til brug for levering af købet. Vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos DueSignori A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til DueSignori A/S via e-mail: kontakt@DueSignori.dk.